-
Apakah i-DoubleSecure? Apakah perlindungan yang ia tawarkan?
i-DoubleSecure ialah pelan takaful bertempoh. Pelan ini akan membayar jumlah yang dilindungi apabila berlakunya kematian atau Hilang Upaya Kekal dan Menyeluruh (HUMK) orang yang dilindungi, secara semulajadi atau akibat kemalangan,
dimana jumlah yang akan dibayar bagi kejadian yang berlaku akibat kemalangan adalah dua kali ganda. Sila rujuk kepada Helaian Pendedahan Produk atau Ilustrasi Pemasaran bagi pengecualian-pengecualian, serta terma dan syarat
manfaat kematian dan HUMK yang terperinci.
-
Siapakah yang sesuai menyertai pelan produk ini?
Produk ini sesuai bagi individu yang mencari pelan perlindungan yang asas dan ringkas untuk mengekalkan gaya hidup sekeluarga apabila berlaku kematian atau HUMK. Tidak seperti pelan- pelan simpanan dengan pembayaran tunai atau
manfaat matang, i-DoubleSecure menawarkan perlindungan yang lebih tinggi dengan kadar sumbangan yang berpatutan.
-
Berapakah jumlah perlindungan yang ditawarkan dan berapa lama tempoh perlindungan pelan ini?
Terdapat 3 pilihan jumlah yang dilindungi: RM50,000, RM100,000, atau RM200,000, bergantung kepada keperluan individu, dengan pilihan tempoh perlindungan selama 10, 15, atau 20 tahun.
-
Bolehkah saya memiliki lebih daripada satu sijil?
Ya, anda boleh memiliki lebih daripada satu sijil. Walau bagaimanapun, jumlah yang dilindungi bagi kesemua sijil anda dibawah produk ini mestilah tidak melebihi had yang dibenarkan oleh kami.
-
Bolehkan saya menambah atau mengurangkan jumlah yang dilindungi bagi sijil saya?
Mengubah jumlah yang dilindungi adalah tidak dibenarkan selepas sijil bermula. Walau bagaimanapun, anda boleh memohon untuk sijil tambahan bagi menikmati jumlah yang dilindungi yang lebih tinggi, tertakluk kepada had bagi jumlah
yang dilindungi yang dibenarkan oleh kami serta terma dan syarat lain yang diguna pakai.
-
Adakah pemeriksaan perubatan diperlukan?
Tiada pemeriksaan perubatan diperlukan. Permohonan anda akan diterima atau ditolak berdasarkan keperluan yang telah ditentukan oleh kami.
-
Bagaimanakah jumlah sumbangan ditentukan?
Anda akan dicaj jumlah tertentu bagi setiap RM1,000 jumlah yang dilindungi tertakluk kepada umur anda dan tempoh sijil yang dipilih semasa permohonan. Jumlah sumbangan akan kekal sama sepanjang tempoh sijil.
-
Apakah yang akan berlaku sekiranya saya berhenti membayar sumbangan?
Terdapat tempoh tangguh selama 31 hari dari tarikh sumbangan perlu dibayar yang diberikan kepada anda untuk membayar sumbangan tersebut. Anda masih dilindungi di dalam tempoh tangguh. Sekiranya sumbangan tidak dibayar di dalam
tempoh tangguh, sijil anda akan luput dan anda tidak akan berhak ke atas manfaat sekiranya kejadian yang dilindungi (kematian atau HUMK) berlaku.
-
Bolehkah saya membatalkan atau menyerahkan sijil?
Anda boleh membatalkan sijil dengan memaklumkan kepada kami secara bertulis dalam tempoh 15 hari selepas sijil diterima oleh anda. Kami akan mengembalikan sumbangan yang diterima kepada anda. Walau bagaimanapun, jika anda menyerahkan
(membatalkan sijil selepas 15 hari) dalam tempoh 12 bulan dari tarikh permulaan sijil, anda tidak akan menerima sebarang bayaran balik.
-
Bagaimanakah untuk memfailkan tuntutan sekiranya kejadian yang dilindungi berlaku (kematian atau HUMK)?
Kami boleh dihubungi melalui e-mel di info@etiqa.com.my atau hubungi Etiqa Oneline di talian 1-300-13-8888.