Etiqa Logo

Insurans SME Care

Pengenalan

Sumber manusia merupakan pelaburan yang kritikal dan daya penggerak di belakang perniagaan anda. Etiqa SME Care membolehkan anda melindungi pekerja anda dengan perlindungan komprehensif melalui perkhidmatan Fast & Easy kami untuk pekerja dan majikan:

Step 1

Semak Status Surat Jaminan (GL)

Semak status Surat Jaminan (GL) mereka dengan mudah. Surat Jaminan (GL) untuk lawatan pakar perubatan boleh diminta melalui Aplikasi Etiqa+ (untuk pelan Pesakit Luar Berkelompok Klinikal sahaja). GL untuk kemasukan ke hospital boleh diminta melalui Talian Hotline. Digalakkan membuat perancangan awal.

Step 2

Mengemukakan Tuntutan

Pekerja boleh mengemukakan tuntutan dengan mudah melalui Aplikasi Etiqa+ tanpa borang atau resit salinan keras (resit akan diminta berdasarkan kes).

Step 3

Permintaan untuk Bekalan Ubat Jangka Panjang

Pekerja yang mempunyai penyakit yang berlanjutan dan/atau keadaan kronik yang stabil boleh menikmati akses perundingan doktor dalam talian & bekalan ubat jangka panjang (untuk pelan Pesakit Luar Berkelompok Klinikal sahaja).

Download Documents

Customer Care (Mon-Fri, 9am-5pm)

1300-13-8888

24/7 Roadside Assistance

1800-88-6491

Guarantee Letter (GL) Request

1800-88-9998

Emergency Travel Assistance

+603-2785-6565

Claims Careline

1300-88-1007

© 2025 Etiqa. All Rights Reserved.